140809

Va helt slut igår så jag orkade inte uppdatera.

Juste har ju glömt att berätta hur det gick när dom provred Honey. Jag har ett leende på läpparna nu när jag berättar det här. Det började med att honey va helt lerig precis över allt förutom på huvudet när jag kom till stallet. Så det va bara att börja borsta henne. Och då skulle dom komma om 30min. Jag tänlte det här blir nog jätte bra. Sen när dom kom och hon red medans vi gick bort till ridhuset då ville Honey gå hem i stället. Och jag har inte sett henne bete sig så när hon vill gå tillbaka. Hon brukar mest snurra runt. Men med henne på stegrade hon och hade sig. Och i paddocken stegrade hon och ville gå hem massor av gånger. Så det blev ingen ny familj för Honey inte. Och det är jag glad över för ju längre hon är kvar ju längre får jag rida och pyssla om henne.

Igår va jag i stallet från kl 10,00 till ca 17,00 därav va jag helt slut när jag kom hem. Började med att jag och Elisa kollade när Amanda hoppträna Wilma. Och gud vilken sur häst. Hon vart helt sur när Amanda höll om och rama in hindret. Och det va bara dumheter. Hon har ju trotsallt hoppat runt en banan på 1meter. Det börja med att dom hoppa 50cm och sedan höjde till 1 meter. Att hoppa 50cm gick super bra. Men sen när dom skulle hoppa 1 meter totalvägra hon. Så vi sänkte till 80cm. Och hon totalvägra. så vi la ner bomarna så det vart ett kryss på ca 40-50cm. Och hon vägrade hoppa de med!? Det va ju bara dumheter. Men efter mycket om och men så hoppa hon krysset och sen hinder på 80cm och några på 1meter. Riktigt roligt att se. Och han Micke från dressyrhoppet som höll i själv hoppträningen, gud så duktig han är. Sen väl tillbaka i stallet så vart det att bada honey. Vilket hon verkligen BEHÖVDE! Hon vart jätte fin och hennes rödbruna färg kom fram. Hon vart skinande ren. Så väntade jag på att hon skulle torka så började det ösregna och jag lovar himelen öppnade sig precis efter att Elisa och hennes pappa hade åkt med Tia till hennes nya hem. Och det började åska. så jag började mocka så länge. och jag grejjade hela tiden med massor av olika saker. Sen kom Micke och Gustav ut till stallet och jag red en liten skritt tur i ca 15-20min. Hade varken ork, tid eller lust att rida mer.. Men det gick jätte bra den korta stunden.

Idag red jag honey den gamla vanliga svängen och idag gick det verkligen inte bra. Hon totalvägra att gå och ville bara hem. Men jag gav mig inte men sen kom det en bil och hon börja hålla på igen. och bara för att bilen skulle slippa stå där jätte länge hoppa jag av och gick med henne en bra bit innan jag hoppa upp igen och va helt rasande på att hon ville gå hem hela tiden. Och det tror jag att hon märkte så resten av vägen gick hon jätte fint och lyssna jätte bra. Nae ni nu orkar jag inte skriva mer än att i morgon ska Jennifer (passionforbeauty.blogg.se) följa med till stallet. Roligt Roligt!! Juste en eloge(stavning?) till er som har läst allt!!

See you soon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0