110809

Orkade verkligen inte att uppdatera igår så skriver om gårdagen nu.

Igår red jag ut en sväng på Honey, gick super bra. Hon börjar få upp konditionen nu och orkar trava lungt och fint och går halvt i form i traven. Det är super bra och hon gör framsteg för varje dag som går. Men hon behöver fortfarande få mer muskler och äta upp sig ca 100kg. sen kommer hon vara super fin. Men hon är fortfarande nervös i början när man rider ut på henne själv. Försöker vända tillbaka till stallet minst tre gånger. Men det gäller att vara bestämd. Men sen när man kommer ut ur skogen ut på grusvägen går hon mer än gärna fram. Honey och Wilma va så dumma mot Tia igår så det inte är sant. När jag la ut hö åt dom i hagen, jag hade lagt ut två högar och dom tog Honoey och wilma direkt och Tia stod inträngd i ett hörn och båda börja sparka mot henne. Så jag la Tias hög långt ifrån dom.

Idag red jag och Elisa ut på Honey och Tia. Tog det lungt och det gick bra. Men som vanligt ville Honey vända tre gånger och gå tillbaka till stallet till Wilma. Dom två gillar verkligen varandra. Hon gick lungt och fint i traven idag också men behöver verkligen mer musker i rumpan och bakbenen. Vart en kort galopp med och ett litet skutt i skogen vilket hon tyckte om. Kanske skulle hoppa henne i helgen. Det ser jag fram emot. Sen skulle kanske jag och Elisa lasta Honey och Visit och klättra i skogen i klocket. Nu när Tia är såld och Wilma eventuellet har hittat en ny fodervärd så är det ju bara Honey och Visit kvar. Och imorgon ska en tjej komma och kolla på Honey. Så det ska jag vara med och kolla om det går bra. Vilket jag hoppas att det inte gör hehhe. För då blir hon kvar längre och det skulle hon behöva vara så hon fåräta upp sig och få mer muskler. Vi får väll se hur det går. See you soon!


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Tack, tyvärr tyckte inte domarna det. Men du anar inte hur mkt det betyder att ngn skriver så, jag är så rädd att få taskiga kommenttarer om att jag är för stor (vilket jag vet om att jag är) så tack! :D

2009-08-11 @ 17:46:41
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: Julia

sv: Kan inte du bli min personliga mentala coach eller ngt? Haha, nej men ärligt tack, eller vad säger man? ;)

2009-08-12 @ 00:14:50
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0